Tekstiviestijärjestelmä

Tekstiviestijärjestelmän toiminta

Kangasalan Vesi -liikelaitos tiedottaa vedenjakelun häiriöistä kuten suunnitelluista
vesikatkoista tai äkillisistä katkoista putkirikkotilanteissa tekstiviestillä matkapuhelimeen ja ääniviestillä lankapuhelimeen.

Viesti lähetetään kaikkiin häiriöalueelle rekisteröityihin operaattoreilta saatuihin
puhelinnumeroihin. Viesti lähetetään myös niille asukkaille, joilla ei ole omaa
liittymissopimusta vesilaitoksen kanssa, esimerkiksi kerros- tai rivitalossa asuville. Viestejä ei lähetetä salaisiin numeroihin. Samoin jos puhelimesi on rekisteröity toiseen osoitteeseen (esim. työnantajan puhelin) viestiä häiriöstä ei tule.

Tekstiviestipalvelu on maksuton. Viestin lähettäjänä näkyy Vesilaitos ja viestit lähetään klo 7-22 välisenä aikana. Viestiin ei voi vastata.
Järjestelmään tallennettua puhelinnumeroa ei käytetä muuhun tarkoitukseen kuin
Kangasalan Veden tiedottamiseen liittyvään viestintään.

 

Tekstiviestiesimerkki

Tekstiviestin lähettäjä on aina ”Vesilaitos”.

Tekstiviesti voi esimerkiksi näyttää tältä:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UMS-Asiakasportaali

Jos sinulla on oma puhelinliittymä, jonka numero- ja osoitetieto löytyvät numerotiedustelusta, sinun ei tarvitse lisätä numeroasi järjestelmään.

Tarvittaessa voit lisätä kotiosoitteesi ja käyttämäsi puhelinnumeron järjestelmään
osoitteessa: http://kangasala.ums-asiakasportaali.fi/

Järjestelmä lähettää kertakäyttöisen PIN-koodin, mitä käytetään sisäänkirjautumiseen. Aina asiakasportaaliin kirjautuessa tilataan uusi PIN-koodi järjestelmästä.

Katuosoite järjestelmään syötetään ilman rappu- tai huoneistokohtaista numeroa, pelkkä kiinteistön numero kadunnimen lisäksi.

Tekstiviestipalvelun voi tilata samaan osoitteeseen useisiin eri puhelinnumeroihin. Samoin yhdelle puhelinnumerolle voi lisätä useita osoitteita, kuten Kangasalan vedenjakelu alueella olevan vapaa-ajan asunnon. Myös omaisen lähiosoitteen voi lisätä omalle puhelinnumerolle.

Osoitteen muuttuessa viestijärjestelmään voi käydä tekemässä tarvittavan muutoksen. Jos häiriötilanteista ei halua viestiä voi oman puhelinnumeron poistaa järjestelmästä. Samoin oman nimen näkyminen järjestelmässä voidaan estää asiakasportaalin kautta.

 

Huomioithan, että äkillisissä putkirikkotilanteissa vesi voi olla katkaistu jo ennen kuin viestiä on lähetetty. Häiriötilanteissa tiedotamme kiireellisistä vikailmoituksista Ajankohtaista-sivullamme.

Tietosuojaseloste järjestelmästä löytyy Kangasalan Vesi rekisteriselosteet.